Ebbe a szakágazatba tartozik:
- a szoftverek és alkalmazások szerkezetének és tartalmának megtervezése, írása, módosítása (beleértve a frissítéseket és javításokat), tesztelése és karbantartása, az alábbiakat beleértve:
- rendszerszoftverek
- videojáték-szoftverek és alkalmazások
- játékalkalmazások
- videojáték-közvetítő szoftverek
- üzleti és pénzügyi szoftveralkalmazások
- gépi tanulási alkalmazások
- mesterséges intelligencia/gépi látás alkalmazások
- kiberbiztonsági alkalmazások
- elosztott főkönyvi alkalmazások
- adatbázisok és weboldalak
- szoftverek testreszabása, azaz egy meglévő alkalmazás módosítása és konfigurálása úgy, hogy az működőképes legyen az ügyfelek információs rendszerkörnyezetében.
Ebbe a szakágazatba tartozik még:
- alkalmazások fejlesztése
Nem ebbe a szakágazatba tartozik:
- szoftverek vagy igény szerinti játékszolgáltatások, felhőalapú szoftverek és játékalkalmazások kiadása, lásd
58.2
- kiadáshoz kapcsolódó szoftverfejlesztés, lásd
58.2
- nem egyedi szoftver fordítása vagy adaptálása egy adott piac számára saját számlás megrendelésre, lásd
58.29
- online szerencsejáték/videojáték-oldalak üzemeltetése, lásd
60.39
- számítógépes hardvert, szoftvert és kommunikációs technológiákat integráló számítógépes rendszerek tervezése és kivitelezése, még akkor is, ha a szoftver biztosítása szerves részt képezhet ebben, lásd
62.20
- adatfeldolgozási tevékenységek, pl. blokklánc/elosztott főkönyvi technológia (DLT) alkalmazásával, lásd
63.10
- szerencsejáték-oldalak üzemeltetése, lásd
92.00
- számítógépek, kommunikációs berendezések javítása, karbantartása, lásd
95.10