73. Reklám, piackutatás, PR-tevékenység
Ez az ágazat magában foglalja a reklámkampányok létrehozását és a reklámok elhelyezését folyóiratokban, újságokban, rádióban, televízióban, interneten vagy más médiumokban, valamint a megjelenési struktúrák és oldalak tervezését.
Ezeket a reklámtevékenységeket gyakran reklámügynökségeken és médiaképviselőkön keresztül végzik.
Ez az ágazat magában foglalja a piac- és közvélemény-kutatást is, például a lakosság, valamint a különböző társadalmi-demográfiai és társadalmi-gazdasági csoportok gazdasági, társadalmi és politikai kérdésekkel kapcsolatos attitűdjeire, értékeire és viselkedésére vonatkozóan. Ide tartoznak továbbá a PR- és kommunikációs tevékenységek is.
Nem ebbe az ágazatba tartozik:
- az olyan tevékenységeket, amelyek révén a bevétel reklámozásból származik, a tényleges tevékenység szerint kell besorolni, pl. reklámújságok kiadása
- reklámidő vagy reklámfelület értékesítése közvetlenül a reklámidő vagy reklámfelület tulajdonosai (kiadók stb.) által, lásd a megfelelő tevékenységi osztályt