7320. Piac-, közvélemény-kutatás


Ebbe a szakágazatba tartozik:
- piackutatási tanulmányok készítése az áruk és szolgáltatások ismertségéről, értékeléséről és használatáról, a termékfejlesztésről és az árképzésről, a médiahasználatról, valamint a reklámok felidézéséről és hatásáról
- közvélemény-kutatási tanulmányok készítése az életminőségről és az életmódról, a társadalmi részvételről és a politikai részvételről, a pártpreferenciáról és a választási magatartásról

Ebbe a szakágazatba tartozik még a piac- és közvélemény-kutatás tudományos célú elvégzése is:
- kvalitatív és kvantitatív módszertani irányultság
- reaktív és nem reaktív felmérési eljárások
- kutatási adatok gyűjtése kérdezéssel, megfigyeléssel, méréssel és számlálással
- személyes, postai, telefonos és online interjúk a kutatási adatok gyűjtése céljából

Nem ebbe a szakágazatba tartozik:
- reklám, lásd: 73.1
- PR- és kommunikációs tevékenység, lásd: 73.30
- telefonos interjúk készítése piac- és közvélemény-kutatási felmérésekhez szerződéses vagy díjfizetéses alapon, lásd: 82.20
Struktúra

N. Szakmai, tudományos, műszaki tevékenység 73. Reklám, piackutatás, PR-tevékenység 732. Piac-, közvélemény-kutatás 7320. Piac-, közvélemény-kutatás
ÜGYFELEINK, AKIK BÍZTAK BENNÜNK.
Billingo
DPD
Főtaxi
Start-garancia
Allianz
Bankmonitor
Spar
Bib
Fővárosi vízművek
Goodwill
Sprinter
Cib bank
Mediaworks