Ebbe a szakágazatba tartozik:
- piackutatási tanulmányok készítése az áruk és szolgáltatások ismertségéről, értékeléséről és használatáról, a termékfejlesztésről és az árképzésről, a médiahasználatról, valamint a reklámok felidézéséről és hatásáról
- közvélemény-kutatási tanulmányok készítése az életminőségről és az életmódról, a társadalmi részvételről és a politikai részvételről, a pártpreferenciáról és a választási magatartásról
Ebbe a szakágazatba tartozik még a piac- és közvélemény-kutatás tudományos célú elvégzése is:
- kvalitatív és kvantitatív módszertani irányultság
- reaktív és nem reaktív felmérési eljárások
- kutatási adatok gyűjtése kérdezéssel, megfigyeléssel, méréssel és számlálással
- személyes, postai, telefonos és online interjúk a kutatási adatok gyűjtése céljából
Nem ebbe a szakágazatba tartozik:
- reklám, lásd:
73.1
- PR- és kommunikációs tevékenység, lásd:
73.30
- telefonos interjúk készítése piac- és közvélemény-kutatási felmérésekhez szerződéses vagy díjfizetéses alapon, lásd:
82.20