Nem akarjuk megsérteni a kereskedelemben dolgozó barátainkat, de vannak dolgok, amelyek egy kicsit egyszerűbbé válnak, ha megértjük a marketing célközönségének valódi üzleti igényeit. Alapjában véve minden vállalkozás hasonló akadályokkal szembesül a termelékenység, a skálázhatóság és a növekedés terén - ráadásul mindannyian új, innovatív módszereket keresnek, hogy elősegítsék a vállalatuk sikerét. B2B marketingesként ön is kiváló helyzetben van ahhoz, hogy megfogalmazza ezeket az igényeket.
Ezért mondja a B2B marketingesek 68%-a, hogy az e-mail a leghatékonyabb digitális marketingcsatornájuk. És pontosan ezért olyan érdekes és szórakoztató a B2B e-mail marketing (vagy legalábbis annak kellene lennie, ha egyszer belejön), mert nem csak véletlenszerűen kell e-maileket az éterbe küldözgetni, hanem olyan embereknek címezve, akik megoldást keresnek a problémáikra.
Hogyan írjunk jobb B2B e-mail marketing szövegeket: Az alapok
Fogadjunk, hogy már most is remekül képes más vállalkozásokkal személyesen tárgyalni, pontosan tudja, hogyan képes segíteni nekik, és fordítva. Ahhoz, hogy mindezt át lehessen ültetni e-mail marketing szövegbe, ugyanezeket a B2B koncepciókat kell szem előtt tartania:
- A problémákat, amelyek üzleti tulajdonosként érdeklik őket.
- Hogyan tudja az ön vállalkozása megoldani ezeket a problémákat.
- Hogyan segíthetnének egymásnak céljaik elérésében.
Ezek a kapcsolati átfedések a legjobb kiindulópontok, amikor sikeres és jól megtérülő B2B szövegeket írunk. Ha figyelmen kívül hagyjuk a másik vállalkozással való kapcsolatunk alapjait, akkor nem számít, hogy mi mást tartalmaz az üzenet - máris elvesztettük az érdeklődőt.
De ha már magabiztosan használja ezeket a fogalmakat, és örömmel osztja meg az elképzeléseit, akkor készen áll arra, hogy áttérjen a jobb B2B e-mail szövegek írásának apró részleteire. Vegyünk végig néhány tennivalót és tilalmat, hogy az e-mailek minőségét jelentős mértékben javíthassuk:
1. Ne az eladás érdekében írjunk
Igen, a végső cél valószínűleg az értékesítés. Amikor azonban szövegeket írunk, nem ezt akarjuk megjeleníteni. Különösen, ha más vállalkozásoknak írunk, az előfizetők képesek lesznek átlátni az értékesítési stratégián.
Kerüljük az olyan spam-ízű értékesítési kifejezések használatát, mint például "nagyszerű ajánlat", "rendkívüli kedvezmény" vagy "a termék gyorsan fogy - most vegye meg a sajátját!". Ezenkívül bánjunk takarékosan a nagybetűkkel: biztosan nem szeretnénk, ha az olvasók úgy éreznék, hogy üvöltöznek velük!
2. A bizalom megszerzése a cél
Ez minden szöveg megírásakor fontos, de amikor B2B szövegeket fogalmazunk meg, ez lehetőségez biztosít ahhoz, hogy valódi empátiát és megértést mutassunk. Ahogyan már korábban is említettük, itt valódi előnyre tehetünk szert. Mindig nagyobb valószínűséggel bízunk meg valakiben, aki már volt hasonló helyzetben, és tapasztalatból beszél, és ez ebben az esetben is így igaz.
Azok a vállalkozások, amelyek kemény munkát fektettek abba, hogy megoldásokat nyújtsanak ügyfeleiknek, észreveszik majd, hogy miként tettük ugyanezt értük. Ha az értékesítés helyett a bizalomkeresésről írunk, azzal lehetővé tesszük, hogy a szakértelmünk is megmutatkozzon. A nagyobb bizalom pedig több vásárlást jelent. Mindenki nyer.
3. Ne magunkról áradozzunk
A vállalkozások sok mindent kínálnak. Ha olyan termékkel és szolgáltatásokkal rendelkeznek, amelyekben a vezetőik valóban hisznek, természetes, hogy mindenkit, akivel találkoznak, igyekeznek az ügyfelükké tenni. Ugyanakkor senki sem szereti az olyan vacsoravendéget, aki csak magáról szeret beszélni.
Olyan vállalkozás a cél, amely nemcsak nagyszerű megoldásokat kínál, hanem arra is összpontosít, hogy a megoldásai révén hogyan érzik magukat az ügyfelek. Ezzel el is érkeztünk a következő ponthoz...
4. Összpontosítsunk az olvasóra
Ha ismerjük az olvasók nevét, használjuk ezt arra, hogy megmutassuk − nemcsak vállalkozásként, hanem egyénként is törődünk velük.
További bizonyítékként szolgálhat a tény, hogy a Campaign Monitor megállapította, hogy a személyre szabás 26%-kal növeli a megnyitási arányt. Ha úgy fogalmazunk, hogy elismerjük és megértjük az olvasóink igényeit, sokkal nagyobb valószínűséggel figyelnek majd ránk.
5. Ne bocsátkozzunk céltalan anekdotázásba
Közismert, hogy a történetmesélés az egyik legjobb marketingfogás, és ez valóban így is van. A történetek erőt adnak az embereknek, és cselekvésre ösztönzik őket. Legalábbis a jó történetek. Ha a sztori hosszú, vagy nem teremt kapcsolatot az olvasóval, akkor inkább árt, mint használ.
Az e-mail marketingben lehetőleg minél tömörebben fogalmazzunk. Ne írjunk regénynyi terjedelmű üzeneteket, és ne várjuk el, hogy az olvasó az ebédszünetben minden egyes szót kiélvezzen. Vállalkozásként a történetek nem csak a lineáris történetmesélés ("azt mondta, aztán azt mondta") sablonjára épülnek. Minden cselekedetünk egy történetet mesél el, ezért tudatosan cselekedjünk.
6. Célzott történeteket mondjunk el
Miért tesszük azt, amit teszünk? Mi inspirál arra, hogy reggelente munkába menjünk? Ezeket a történeteket kellene elmesélni. Nem feltétlenül kell mindent részletezni, de minden üzenetnek tükröznie kell, hogy kik vagyunk és hová tartunk.
7. Ne engedjük, hogy a tárgysor és az bevezető szöveg csupán egy utólagos gondolat legyen
Ha már a történetmesélésnél tartunk, a tárgysor és az bevezető olyan, mint a könyvborító és a történet ismertetője. Ezek árulják el az olvasónak, hogy az üzenet érdekli-e őket, vagy sem, ezért ügyeljünk arra, hogy ezek támasszák alá az e-mail többi részét.
8. Fogalmazzunk tömören és érthetően
Van ideje és helye a költői szavaknak és kifejezéseknek, de nem az e-mail marketingben.
Az ideális e-mail hossza rövidebb, mint gondolnánk - körülbelül 50-125 szó, vagyis körülbelül olyan hosszú, mint ez a bekezdés. Mivel az üzenetünk nem az egyetlen az olvasó postaládájában, ezért ügyelnünk kell arra, hogy azonnal megragadjuk a figyelmüket, és ezt a figyelmet fenn is tartsuk egyértelműséggel, illetve egy olyan üzenettel, amely azonnal a lényegre tér.
9. Mindig figyeljünk oda a jó helyesírásra és a (nyelvtani szempontból is helyes) fogalmazásra
A rossz nyelvtan vagy helyesírás sajnos könnyen megváltoztathatja a vásárlók véleményét. A gépelési hibák és a korrektúra hiánya azt üzeni, hogy nincs elég időnk arra, hogy gondosan kidolgozzuk az üzenetet az olvasóink számára, és azokra a dolgokra összpontosítunk, amelyeket a legfontosabbnak tartunk.
Használjunk helyesírás-ellenőrzést, mindig olvassuk át az e-maileket elküldés előtt, és kérjünk meg egy "második szempárt", hogy figyeljen oda azokra a dolgokra, amelyeket mi esetleg nem veszünk észre olyan könnyen. Az e-mail szerkesztésére fordított többletidő sokkal kifizetődőbb, mint az a hosszú távú szégyenkezés, amelyet a pocsék helyesírás vagy szóhasználat eredményez.
10. Mindig egyértelműen hívjuk fel a figyelmet a teendőkre
Az is köztudott, hogy a vállalkozók figyelme legalább annyira megosztott, mint amilyen kevés idejük jut az e-mailek olvasására. Ezért olyan e-mailt kell írnunk, amilyet magunknak is elolvasnánk- egy érdekes és személyre szóló, de világos és céltudatos levelet.
A cselekvésre való felhívás legyen az email középpontjában, és az olvasónak soha nem szabad megkérdőjeleznie, hogy miért is küldtük el azt. A nagyszerű cselekvésre felszólító mondat mögött valójában rengeteg pszichológia rejlik, és az alábbiakban néhány olyan példát mutatunk, amelyek a kattintások számát növelik:
- "Foglalja le a helyét."
- "Megvásárlom!"
- "Regisztrálj és spórolj."
- "Foglalja le a következő időpontot."
11. Soha ne felejtsük el megemlíteni a vállalatunk értékeit
Ne feledjük: nem csak egy e-mailt küldünk, hanem értékes megoldásokat kínálunk a B2B olvasóinknak. Az e-mailek rossz hírnévre tehetnek szert, mert "zajt" keltenek, de ha a kínált érték nyilvánvaló, akkor az adott üzenet nem tartozik ebbe a kategóriába.
Amikor szöveget írunk, úgy tekintsünk rá, mint egy üzleti ajánlatra vagy együttműködésre − kezdjük a termék vagy szolgáltatás ügyfélértékével, és hagyjuk, hogy az üzenet többi része alátámassza ezt az üzenetet.
12. Soha ne feledkezzünk meg arról, hogy kiknek írjuk az e-mailt
Nem véletlenül kezdtük el és fejezzük be ezzel az ötlettel: Ismerjük meg a célközönségünket. Képzeljük el, hogy kihez beszélünk, amikor a szövegeket szerkesztjük, és azok sokkal barátságosabban és közérthetőbben hangzanak majd.
Hol van az olvasó, amikor megkapja az e-mailt? Milyen kihívásokkal néz szembe abban a pillanatban, és hogyan segíthetünk rajtuk? Milyen módon teremthetünk márkahűséget azáltal, hogy ott találkozunk, ahol éppen vannak, amikor a legnagyobb szükségük van a segítségünkre?
Ne feledkezzünk meg arról, hogy ki olvassa szavainkat a képernyő túloldalán. Ez az igazi titok: a vállalatok közötti kommunikáció valójában nem más, mint személyes kapcsolattartás.
Összefoglalás
A jobb B2B e-mail marketing szövegek írása nem kell, hogy túl nehéz feladat legyen. Sőt, valószínűleg az egyik legjobb kapcsolatépítő eszközzé válik, amely segít fontos kapcsolatokat létrehozni és fenntartani más vállalkozásokkal. A pontos és helyes megfogalmazás fontos, a személyre szabottság pedig mindennél előbbre való, de egyik sem lesz sikeres a megértés kifejezése és a kapcsolatépítés szándéka nélkül. Ha a vállalkozások látják, hogy a csapatukhoz tartozunk, ők is szívesebben veszik fel a kapcsolatot velünk.