Blog

Az e-mail kiküldésére szolgáló legjobb napok kiválasztása

Írta: Boros Kornél
2023. Május 21.
Olvasási idő: 3 perc

Sok marketingszakértő számára szinte már bevett szokás, hogy az e-mail marketingkampányokat mindig kedd és csütörtök között, a reggeli órákban kell kiküldeni. De bizonyos esetekben még a legkevésbé jól jövedelmezőnek ítélt nap is sikeres lehet.

Érdemes tudni, hogy nincsenek olyan bevált receptek, amelyek alapján az e-mail küldés sikeres lehet. A legfontosabb, hogy ismerni kell a célközönséget, és meg kell próbálni előzetesen elemezni a viselkedésüket. Az ügyfelek nem mindig ugyanazokat a rutinokat követik, vagy nem hajlandóak pontosan ugyanabban az időpontban megnyitni egy e-mailt, ezért a legjobb napok kiválasztásához elsősorban azt az üzleti szférát kell alapul venni, amelyben az adott cég dolgozik, illetve azt a terméket vagy szolgáltatást, amely a márkáját képviseli.

Ha tudni szeretnénk, melyek a legjobb napok egy e-mail marketingkampány elküldésére, ebben a cikkben adunk erre néhány tippet.

A megfelelő nap kiválasztása

Sokak számára a kiküldés a hétköznapokon, a kedd és a csütörtök közötti napokon megszokott. Azért mondják ezt, mert ezek azok a napok, amikor a legtöbb ember a számítógép előtt, az irodában van, és a leginkább hajlandó megnyitni egy e-mailt. Ahogy már korábban is mondtuk, mindig lesznek eltérések attól függően, hogy melyik ágazatban vagy országban szeretnénk a kampányt lefuttatni.

A hét legmegfelelőbb napjait különböző tanulmányok a következők alapján határozták meg:

Hétfő, a legkevésbé vonzó nap: A legrosszabb napnak tartják a levélkampányok küldésére. Ennek oka, hogy a hétvégén sok olyan e-mail érkezik, amelyet nem nyitnak meg, és valószínű, hogy a hétfő korai szakasza az ideális időpont arra, hogy az emberek kiürítsék a postaládájukat. Ugyanakkor ez az a nap a héten, amikor a feliratkozók a leginkább figyelnek az e-mailekre, így, ha minden kreativitást bevetünk egy vonzó tárgysor létrehozásakor, akkor felkelthetjük a felhasználók figyelmét.

Kedd, az egyik legmegfelelőbb nap: A hétvégi nagytakarítás után a kedd az egyik olyan nap, amikor a felhasználónak a legtöbb ideje van az új levelek megtekintésére. Ne feledkezzünk meg arról, hogy sok cég ezen a napon tudja majd elvégezni a kiszállításait, ezért ajánlott, hogy az e-mail marketingkampányt már reggel elküldjük, hogy a nap első e-mailjei között legyen.

Szerda és csütörtök, a legjobb napok: A hét végéhez közeledő napokat tartják a legjobb napoknak az email marketing kampány kiküldésére. Ez az az időszak, amikor sokan elkezdik tervezni és megismerni a hétvégi tevékenységeket, illetve ajánlatokat.

Egyesek számára a szerda nem éppen megfelelő, mert ez a hét döcögős napja; az a nap, amikor a legtöbb munka van. Ezt csak úgy lehet felismerni, ha teszteljük a delikvenseket, és így megtanuljuk felismerni, hogyan viselkedik a felhasználó.

Péntek a nap, amelyen lényegében senki sem figyel: A péntek esetében valami hasonló történhet, mint hétfőnként. Ez a munkahét vége, és egy olyan nap, amikor csak az összes feladatunk elvégzésére és a hétvége megtervezésére koncentrálunk. Így valószínű, hogy nem sok időt töltünk a promóciós e-mailek böngészésével.

De ha ajánlatokat vagy terveket szeretnénk közölni a hétvégére, akkor ez a nap tökéletes lehet, ha figyelembe vesszük a tartalom minőségét, és azt, hogy a délutáni órákban küldhetjük el, amikor a hétköznapok lassan véget érnek.

A hétvégéket nem szabad figyelmen kívül hagyni: A mobileszközök széles körű elterjedésének köszönhetően megváltozott az az elképzelés, hogy a hétvégék a legkevésbé csábító napok egy promóciós e-mail megnyitására, mivel ma már a felhasználók állandóan elérhetőek, így bármikor és bárhol elolvashatják leveleiket.

Az email marketing kampány kiküldésére legalkalmasabb időpont meghatározása

Végezzünk el minden lehetséges vizsgálatot

A legjobb ajánlás az, hogy mindig próbáljunk meg fejlődni, vegyük figyelembe, hogy milyen típusú termékkel vagy szolgáltatással rendelkezünk, hogyan viselkedik a piac; ezek az adatok segíthetnek abban, hogy megpróbáljuk meghatározni a megfelelő időpontot. Amikor a stratégián gondolkodunk, tervezzük meg, hogy különböző napokon és órákban küldjük el, próbáljuk meg vegyesen, küldjünk el egy levelező kampányt kedden, a következőt pedig esetleg vasárnap. Mindig ellenőrizzük a statisztikai jelentéseket a kézbesítés után, amelyekből a legértékesebb információkat kapjuk a közönségünk megismeréséhez.

Szállítási naptár létrehozása

Az összes kattintás és a megnyitási arány függvényében létrejön egy naptár, amelyben csoportosíthatjuk az egyes küldemények adatait, így a korábbi tesztek alapján megtudhatjuk, hogy a programozott kampányok közül melyik hozta a legjobb eredményeket.

Minőségi tartalom

Nem tehetünk mást, mint hogy emlékeztetünk mindenkit arra, mennyire fontos, hogy releváns és minőségi tartalmat kínáljunk az előfizetőinknek. Lehet, hogy már meghatároztuk az ideális napot és időpontot az e-mail marketingkampány elküldésére, de ha nem sikerül megragadnunk a felhasználó figyelmét azzal, hogy releváns tartalmat kínálunk neki, akkor nem valószínű, hogy megnyitja a levelet. Valamint ne felejtsünk el olyan tárgysorokat létrehozni, amelyek felhívják a figyelmet.

A marketingkampány e-mailben történő elküldésének legjobb napját a vállalat vagy szolgáltatás típusa, valamint az a célközönség határozza meg, amely számára a termékünket vagy szolgáltatásainkat szeretnénk elküldeni. Mindig végezzük el a teszteket, és határozzuk meg, hogy mi illik a legjobban a vállalkozásunkhoz.

ÜGYFELEINK, AKIK BÍZTAK BENNÜNK.
Allianz
Bankmonitor
Spar
Bib
Fővárosi vízművek
Goodwill
Sprinter
Cib bank
Mediaworks