Akár elhisszük, akár nem, az e-mailek tárgysorai alapján ítélnek meg bennünket. Ha tehát azt szeretnénk, hogy e-mail üzeneteink tartalmát elolvassák és rákattintsanak, gondoskodjunk arról, hogy e-mail üzeneteink tárgysorai ütősek legyenek, mivel ezek révén érhetjük el, hogy az üzenet kitűnjön a többi olvasatlan üzenet közül.
A marketingesek 47%-a teszteli az e-mailek tárgysorát a teljesítmény optimalizálás szempontjából, hiszen végső soron a legjobb e-mail sem ér semmit, ha nem nyitják meg. A legjobb e-mail tárgysorok általában elég rövidek és leíróak ahhoz, hogy felkeltsék az olvasók kíváncsiságát.
Miért fontos egy e-mail tárgysora?
Az e-mail tárgysora olyan, mint egy könyvborító vagy egy cikk címe. Rá kell vennie az olvasót arra, hogy rákattintson és elolvassa, ami benne van, különben, mint tudjuk, az ajánlatunk, a kuponok, a linkek mind a szemétben végzik.
A magas megnyitási arány elérése érdekében az e-mail tárgysorának informatívnak és egyben szórakoztatónak kell lennie. Csakúgy, mint más digitális tartalmak esetében, amikor kattintásra próbáljuk rávenni az olvasót, a tárgysornak is pontosan tükröznie kell az e-mail tartalmát. Azokat, amelyek nem pontosan mutatják be a benne foglaltakat, ennek megfelelően értékelik: A címzettek 69%-a már a tárgysorok alapján spamként jelenti az e-maileket.
Tehát, különösen akkor, ha egy épp induló, új vállalkozásról van szó, egy erőteljes vagy vicces tárgysorral gyorsabban kialakíthatjuk a márka identitását, mert végső soron a márka ereje motiválja majd az embereket arra, hogy rákattintsanak az e-mail üzenetünkre.
A jó e-mail tárgysor ismérvei
A Trendline Interactive kreatív igazgatója és digitális stratégiai igazgatója, Alex Williams éveken át írt és tesztelt e-mail tárgysorokat üzleti ügyfelek számára.
Tapasztalatai alapján kialakított egy modellt, melynek segítségével olyan fülbemászó e-mail tárgysorokat hozott létre, amelyeket szinte minden alkalommal megnyitnak.
Ez a modell a kíváncsiság, sürgősség, relevancia, érték és érzelem öt alapelvén nyugszik. Egy jó tárgysornak legalább két ilyen elemet kell tartalmaznia ahhoz, hogy magas megnyitási arányt érjen el.
Kíváncsiság
Egy egyértelmű üzenetet hordozó tárgysor általában magas megnyitási arányt eredményez, időnként azonban hasznos, ha egy kicsit titokzatosnak tűnünk, hogy kíváncsiságot keltsünk a címzettben.
A „titokzatosság" taktikája arról ismert, hogy képes felkelteni a címzett természetes kíváncsiságát és érdeklődését. Ennek azért is van értelme, mert az ilyen tárgysoroknál meg kell nyitni az e-mailt ahhoz, hogy megtudjuk, pontosan mit is kínál, ami automatikusan magasabb megnyitási arányt eredményez.
Ügyelnünk kell azonban arra, hogy a tárgysort hangoljuk össze a márka általános személyiségével, hangnemével és célközönségével. Nem akarnánk félrevezetni a címzetteket, vagy trükkös módon rávenni őket az e-mail megnyitásra, hogy ezzel magasabb legyen a megnyitási arány, mert lássuk be, ez csúnyán visszaüthet, mivel azt az olvasó örökre "spamnek" bélyegezheti. Ne feledjük, hogy a bizalom mindig az első.
Sürgősség
A sürgősség érzetének kialakítása cselekvésre ösztönzi az embereket. Ezt stratégiailag alkalmazhatjuk az e-mailek tárgysorainak kialakításakor a hatékonyabb válaszadás érdekében.
Például az értékesítés vagy promóció végének jelzése olyan mondatokkal, mint például „Már csak 2 óra van hátra", növeli annak esélyét, hogy a felhasználó legalább egyszer végigolvassa az e-mailt.
Ez akkor is jó megközelítés, ha több e-mailt, például egy visszaszámlálást tervezünk. Azonban ügyelnünk kell arra, hogy ne árasszuk el folyamatosan a postaládát, és azok így ne tűnjenek spamnek.
Sürgősséget bármihez lehet teremteni. Az alábbiakban felsorolunk a releváns tárgysorra vonatkozóan néhány példát:
- Kedvezmény vagy különleges ajánlat
- Ingyenes élő esemény, például webinárium
- Képzési program vagy termék, ami csak korlátozott ideig érhető el
- Korlátozott számú hely vagy elérhető termék
- Egy aktuális eseményhez/témához kapcsolódó hírek/tippek
Ne feledjük, hogy a sürgősség kizárólag akkor hatásos, ha relevanciával és/vagy értékkel társul. Ezen kívül az olvasó figyelmének felkeltésére rendelkezésre álló időablak meglehetősen rövid, ezért egy ügyesen kidolgozott e-mail tárgysor, amely erőteljes megfogalmazással vagy gyorsan közeledő határidőkkel közvetíti a sürgősséget, csodákra képes.
Relevancia
Amikor valaki feliratkozik egy e-mail listára, a célja az, hogy tájékozódjon az aktuális történésekről, vagy többet tudjon meg egy adott témáról. Tehát egy olyan tárgysor, amely egy aktuális témáról vagy egy folyamatban lévő eseményről szól, segíthet megalapozni a márka identitását és az iparágon belüli tekintélyét.
Nemcsak versenyelőnyre teszünk szert azzal, ha információt nyújtunk valami egyébként trendi dologról, hanem felkeltjük az olvasó figyelmét is, és arra ösztönözzük, hogy kattintson rá és tudjon meg többet róla.
Bármennyire is egyszerűnek hangzik egy olyan tárgysor létrehozása, amely a feliratkozói érdeklődési köréhez illik, elég nagy erőfeszítést igényel, szem előtt tartva, hogy az emberek igényei és szükségletei idővel változnak.
A kapcsolattartás a célközönségünkkel, a közösségi médiában végzett interakciók, az ügyféladatok és információk gyűjtése és frissítése ezért itt hasznos szolgálatot tehet.
Érték
A feliratkozók mindig az e-mailed által számukra kínált értéket keresik. Amikor egy e-mail tárgysor megírásán gondolkodunk, egyszerűen tegyük fel magunknak a következő kérdést: „Ha én lennék ennek az e-mailnek a címzettje, értékesnek találnám-e ezt a postaládámban található többi e-mail között?"
Végső soron az emberek az olyan újdonságokat, élményeket, ajánlatokat, kedvezményeket és olyan tartalmakat keresnek, amelyeket a magukénak éreznek, különösen akkor, ha cserébe nem kérnek tőlük semmit, vagy csak keveset.
A tárgysorban az olyan kifejezések, mint az „ingyenes dolgok" „kuponkód" és „50% kedvezmény", azt üzenik a címzettnek, hogy valami izgalmasat tudsz neki ajánlani. Az olyan kifejezések, mint „az Ön kedvence" vagy „az Ön számára" szintén felkeltik a címzett érdeklődését, mivel azt mutatják, hogy valami értékes dolog van benne.
Érzelem
Nem újdonság, hogy mi emberek többnyire érzelmek alapján reagálunk és hozunk döntéseket. Ezért fontos, hogy a megfelelő érzelmeket váltsuk ki az emberekben, arra ösztönözve őket, hogy cselekedjenek és nyissák meg az e-mailünket.
Ennek egyik legjobb módja az érzékeléshez kapcsolódó nyelvezet alkalmazása. Ehhez olyan szavakat kell használni, amelyek az öt emberi érzékszervhez (látás, hang, tapintás, ízlelés és szaglás) kapcsolódnak.
Például:
- Miért érezzük magunkat olyan rosszul egy szakítás után?
- Semmi sem finomabb, mint egy friss makaróni pizza.
- Rossz szag van a fürdőszobádban? Tedd ezt.
Még azonos jelentésű szavaknak is más-más érzelmi töltete lehet. Például a "megcsal" szónak nagyobb hatást tulajdonítanak, mint a "hűtlen" szónak.
E-mail tárgysorok – legjobb gyakorlatok
Mivel egyetértettünk abban, hogy az e-mailek tárgysorai döntő fontosságúak a megnyitási arány növelésében, fontoljuk meg a következő legjobb gyakorlatokat.
1. Legyen rövid és kedves
Az e-maileknek a 46%-át mobileszközökön nyitják meg. Ha az e-mail tárgysora túl hosszú, automatikusan levágják. Ezért az e-mail tárgysorainak legfeljebb 50 karakterből kell állniuk ahhoz, hogy teljesen megjelenjenek. Ezért igyekezzünk kerülni a hosszú szavakat és a szükségtelen információkat.
2. Feladó név meghatározása
Az emberek naponta rengeteg e-mailt kapnak. Az automatikus vagy nem ismert feladóktól érkező e-maileket gyakran figyelmen kívül hagyják.Egy ismerős feladó neve viszont abban segít, hogy az üzenet személyesebb hatást keltsen.
3. Adjunk hozzá személyre szabást jelentő jelölést
Mindenki szereti a nevét látni az e-mailek tárgysorában. Ez amellett, hogy a kapcsolat és a fontosság érzését adja az olvasónak, úgy érzi majd, hogy az e-mail kifejezetten neki szól.
Emellett személyre szabhatod a helyszín használatával is, például „A legjobb bárok Budapesten, ahová érdemes elmenned". Csak arra ügyelj, hogy ne legyen túlságosan személyre szabott, mert az ijesztő lehet és visszafelé sülhet el.
4. Kerüld a hamis ígéreteket
Az ügyfelek bizalmának felépítése és fenntartása kulcsfontosságú a hosszú távú kapcsolat kialakításához. Ezért nem ígérhetünk olyat a tárgysorban, amit nem kínálunk az e-mailben, mivel ez valószínűleg csökkenti a megnyitási arányt, és növeli a visszafordulási és leiratkozási arányt.
5. Legyen cselekvésorientált
Az e-mail tárgysorok egyfajta cselekvésre való felhívást jelentenek, mert azt szeretnénk, ha az emberek rákattintanának az e-mailre. Ezért a cselekvés igével kezdődő tárgysorok jobban felhívnak a kattintásra és csábítóbbak. Arra ösztönzik az embereket, hogy megnézzék, mi van az e-mailben.
6. Alkalmazz A/B tesztelést
Az A/B tesztelés az egyik legjobb módja annak, hogy megnézzük, mely e-mail tárgysorok teljesítenek jobban. Ezért mindig érdemes A/B-tesztelni az e-mail tárgysorokat, és az eredményeknek megfelelően alakítani a szavakon. Így könnyen észreveheted, hogy az állítások működnek-e jobban, vagy a közönséged a kérdéseket találja érdekesebbnek.
7. Kerüljük a felkiáltójelek és a nagybetűk túlzott használatát
A nagybetűk és felkiáltójelek túlzott használata túlterhelheti a felhasználót, hiszen senki sem szeretné, ha kiabálnának vele. Ha egy e-mail tárgysorában kérdőjelet és felkiáltójelet is használunk (pl. Van egy perced? Próbáld ki ezt az edzést!), az e-mail akkor is a spam mappában landolhat.
Okos megoldások ütős tárgysorokhoz
Bár az e-mail küldésnek nincs helyes vagy helytelen megközelítése, mivel az általában közönségfüggő, mindazonáltal ez a két képlet segíthet a kattintási arányt növelő tárgysorok létrehozásában.
1. Amit ők akarnak + amid van = kölcsönös előnyök
Amikor valaki megnyitja a postaládáját, inkább az e-mail törlésére keresi az okokat, mint arra, hogy megtartsa. Ezért a megfelelő e-mail tárgysorral el kell mondanunk nekik, hogy miért is kellene megnyitniuk az e-mailt.
2. Személyre szabott + megfelelő hangnem = feliratkozók, akik úgy érzik, hogy értékelik őket
Ahogy fentebb említettük, az e-mail tárgysorában bármilyen más személyes tényező használata hatékony módszert jelent a megnyitási arány növeléséhez.
Az e-mailek személyre szabásához felhasználhatjuk a címzett további adatait. Ez azt sugallja, hogy valóban olyan személyként ismered fel a címzettet, mint akivel kapcsolatba kívánsz lépni, és ezáltal bizalmat építesz.