Az e-mail marketing ideális marketingmegoldás mindenféle vállalkozás és induló vállalkozás számára. A DMA 2018-as tanulmányai szerint a marketingplatform minden ráfordított 1000 forint közel 32 000 forint hasznot termelt.
Az Emarsys egy másik tanulmányából kiderült, hogy a kkv-k 81%-a támaszkodik az e-mailre ügyfélszerzési médiumként, míg körülbelül 80%-uk az ügyfelek megtartásánál részesíti előnyben.
Az e-mail marketinget alkalmazók közül azonban nem mindenki érte el a várt eredményeket, főként néhány gyakori hiba, így például az alábbiakban részletezettek miatt.
1. Nincs cselekvésre ösztönöző gomb (CTA)
A cselekvésre való felhívás a legegyszerűbb módja annak, hogy az ügyfelet cselekvésre vagy a weboldal linkjére való kattintásra késztessük. A hírlevélnek ez az az eleme, amely a leadből vásárlóvá változtatja a potenciális ügyfelet. Ezeknek a gomboknak a használata gyakorlatilag közel 50%-kal növeli az átkattintási arányt.
2. Túl sok grafikai vagy szöveges tartalom
Minden marketingesnek az az első gondolata, hogy rendkívül interaktív, vonzó grafikákkal teli e-mailt hozzon létre. Úgy gondolják, hogy a grafikák és képek segítségével felvillanyozhatják fogyasztóikat a jobb átkattintási arányok érdekében. Bár ennek a módszernek mindenképpen vannak előnyei, nem mindig válik be.
Az esetek többségében az ilyen levelek hatalmas méretűvé duzzasztják az e-mailt. Ennek eredményeként a hírlevél olyan lassan töltődik be, hogy a felhasználók egyszerűen rájuk unnak és törlik azokat. Ezért mindig próbáljuk meg optimalizálni az e-mail hírlevelünk tartalmát. Kezdhetjük azzal, hogy az üzenetet minél kisebb méretűvé alakítjuk, és egyszerű szöveges formátumot használunk. Továbbá optimalizálhatjuk az e-mailben található képeket és egyéb grafikákat a jobb teljesítmény és betöltési sebesség érdekében.
3. Nem mobilbarát hírlevél
Nem minden, az e-mailhez vagy weboldalhoz hozzáférő személy használ asztali számítógépet; többségük tabletekkel és más okoseszközökkel nyitja meg a leveleit. A statisztikák szerint az elküldött e-mailek több mint 80%-át ezekkel az okoseszközökkel nyitják meg. Ez azt jelenti, hogy egy olyan hírlevél, amely nem többféle képernyőn való megjelenésre tervezett, a potenciális közönség több mint a felét azonnal elveszíti.
4. Helytelen tárgymeghatározás
Az e-mail tárgysorok az elküldött e-mail legkritikusabb részei. Ez az az elem, amely már azelőtt láthatóvá válik a felhasználó számára, hogy megnyitná az elektronikus levelet. Sőt, sok esetben a tárgysor gyakorol közvetlen hatást arra, hogy a felhasználók megnyitják-e az e-mailt, vagy törlik azt. Ezért arra kell összpontosítani, hogy a tárgysor érdekes és rövid legyen, ugyanakkor közvetlenül a fő célkitűzésre irányuljon.
Fontolóra vehető az is, hogy figyelemfelkető szavakkal és cselekvésre buzdító szófordulatokkal optimalizáljuk a hírlevél tartalmát, mint például a "vásároljon most" vagy az "ingyenes" kifejezések. A dátum vagy időpont használata a sürgősség érzetének megteremtése érdekében szintén hasznos megoldás lehet. Ez felkelti a vásárlók érdeklődését az ajánlat iránt, és meggyőzi őket, hogy gyorsan cselekedjenek. Hasonlóképpen, ha minél egyszerűbben szeretnénk fogalmazni, akkor a legjobb stratégia egy rövid teaser alkalmazása a teljes e-mailről. Egy csipetnyi humor és egyediség szintén előnyös lehet.
Ezeken a szempontokon kívül a felhasznált szavakra is érdemes odafigyelni. Használhatunk spam-ellenes eszközöket is, hogy megakadályozzuk az olyan kifejezések használatát, amelyek miatt az e-mail nagyobb eséllyel lesz levélszemétként megjelölve.
5. Személyre szabás kihagyása
Az e-mail hírlevél egyéni felhasználók vagy csoportok számára történő testreszabása az e-mail marketing lényeges részét képezi. Az eConsultancy tanulmányából kiderül, hogy a marketingesek több mint 74%-a úgy véli, hogy a személyre szabással növelhető az ügyfelek elkötelezettségi aránya. A személyre szabás elfogadása az e-mail kampányban növelheti a megtérülési arányt.