Blog

100 e-mail marketing statisztika és tény

Írta: Boros Kornél
2023. Május 09.
Olvasási idő: 7 perc

Itt található az e-mail marketing statisztikák legátfogóbb gyűjteménye használat, iparág, életkor, szegmentálás, személyre szabás, mobil optimalizálás, megtérülési arány, gyakoriság és még sok más szempont szerint. Az egyéb kommunikációs platformok megjelenése és nagymértékű elterjedése miatt sok marketinges és új vállalkozó azon tűnődik, hogy vajon az e-mail marketing valóban zsákutca lesz-e 2023-ban. Nos, mivel az előrejelzések szerint az ágazat 2032-re eléri az 59,8 milliárd dollárt, a jelenlegi 12,4 milliárd dollárról, szerintünk kizárt, hogy így legyen!

A lenyűgöző, minden elköltött 1000 forintra számított 36 000 forintos megtérüléssel az e-mail marketing határozottan vezeti a marketingkommunikációs versenyt.

A marketingszakemberek 89%-a használja az e-mail marketinget, mint első számú leadgeneráló csatornát, és mivel a napi e-mail felhasználók száma az előrejelzések szerint 2025-re eléri a 4,6 milliárdot, ők nagyon is jól járnak.

Ráadásul a mobil e-mail marketing gyorsan erősödik, a felhasználók 85%-a már az okostelefonján olvassa az e-maileket.

Annak érdekében, hogy részletesebb betekintést nyújtsunk ebbe a folyamatosan fejlődő iparágba, összeállítottunk egy átfogó listát mindarról, amit az e-mail marketingről 2023-ban tudni kell.

E-mail marketing statisztikai adatok

Az online marketing jelentős átalakulása miatt az e-mail marketing iparág is átesett néhány változáson. Az alábbiakban bemutatjuk, mit jelent ez 2023-ban:

  • 306 milliárd e-mailt fogadnak és küldenek naponta, így, ha még nem használ e-mail marketinget, nos, éppen itt az ideje!
  • Egy átlagos e-mail felhasználó több e-mail fiókkal rendelkezik.
  • A 2020-as világjárvány idején 7%-kal nőtt az összes elküldött e-mail mennyisége.
  • A felhasználók 57,97%-ával az Apple-nek van a legnagyobb részesedése az e-mail kliensek között, és ezzel 2022-ben éppen csak elhódította a Gmail vezető helyét.
  • Az e-mail felhasználók 99%-a naponta ellenőrzi postafiókját, egyes felhasználók akár naponta 20-szor is bejelentkeznek.
  • A 25 és 44 év közötti felnőttek körében a legmagasabb az e-mail használat aránya, 93,6%, és ezen belül a legtöbb kapott és küldött levél üzleti ügyeket érint.
  • A kisvállalkozások 64%-a használja az e-mail marketinget az ismertség növelésére és a közönséggel való kapcsolatteremtésre.
  • A fogyasztók 49%-a szeretne olyan e-maileket kapni, amelyek kedvezményeket és kuponokat tartalmazó ajánlatokat tartalmaznak.
  • A kuponokat kínáló e-mail kampányok ötször nagyobb vásárlási arányt érnek el, mint a hagyományos e-mailek.
  • A mobil e-mail felhasználók száma rohamosan nő, és tanulmányok bizonyítják, hogy 3x gyakrabban ellenőrzik postaládájukat, mint az desktop felhasználók.

Az e-mail marketing egyértelműen a marketingesek és a fogyasztók által egyaránt kedvelt csatorna, és úgy tűnik, hogy ez nem változik egyhamar.

A célközönség még a csillogó új közösségi platformok megjelenése ellenére is bízik az e-mailes kommunikációban, és inkább azt használja vásárlásra.

Milyen pénzügyi vonzatai vannak tehát ezeknek a trendeknek, és valóban ennyire költséghatékony-e az e-mail marketing? Derítsük ki!

  • Az e-mail marketing ágazat értéke 2022-ben 12,4 milliárd dollár, és 2032-re további növekedést prognosztizálnak 59,8 milliárd dollárra.
  • A marketingesek 82%-a a költségvetésének 20%-át költi e-mail marketingre.
  • A válaszadók szerint 2021-ben a Salesforce a legkedveltebb e-mail szolgáltató (ESP), a MailChimp pedig a második helyen áll.
  • Az e-mail marketing 36 dollár megtérülést eredményez elköltött dolláronként, ami sokkal magasabb, mint más hirdetési platformok esetében. Egyes iparágakban az e-mail marketing megtérülési aránya akár 44 dollár is lehet minden egyes dollárra vetítve.
  • A kiskereskedelem, az e-kereskedelem és a fogyasztási cikkek jelentették a legmagasabb e-mail marketing megtérülést.
  • A vállalkozások egyre inkább mobilra optimalizálják az e-maileket, mivel a fogyasztók 70%-a törli azokat az e-maileket, amelyek nem olvashatók jól okostelefonon és táblagépen.
  • Ahogy egyre inkább a digitális korszakba lépünk, az e-mail marketingre fordított kiadások jelentősen nőnek. A hozzá kapcsolódó lenyűgöző megtérülési ráta azonban azt jelenti, hogy a vállalkozások hatalmas hasznot húznak a jó email marketing stratégiából.

Érdemes azt is megjegyezni, hogy bár az önvezérelt e-mail kampányok költséghatékonyabbak, a legtöbb márka alkalmaz valamilyen e-mail marketingszoftvert, hogy biztosítsa versenyelőnyét. Ez jelentősen befolyásolja az e-mailek megnyitási és kattintási arányát, ahogyan az alább olvasható.

  • Az e-mailek megnyitási aránya és az átkattintási arányok a 2020-as világjárvány óta nőttek. Úgy tűnik, hogy az online vásárlási szokások végleg velünk maradnak.
  • Az átlagos e-mail megnyitási arány az összes iparágban 2022-ben 16,97%, az átkattintási arány pedig 10,29% volt. 
  • A címzettek 48%-a a tárgysor alapján nyit meg egy e-mailt, míg 55%-a azért olvassa el az e-mailt, mert felismeri a márkát.
  • Az emojik egy e-mail tárgysorában 56%-kal magasabb e-mail megnyitási arányt eredményeznek. Az emojik és a videótartalmak az e-mailekben igen kedveltek, mivel a fogyasztói bázis a Z generációs demográfiai csoport felé mozdul el.
  • A hétvégén a legrosszabb az átkattintási és megnyitási arány, míg a kedd és a csütörtök továbbra is a legjobb napok az e-mailek kiküldésére.
  • A személyre szabott tárgysorok 22%-os megnyitási arányt eredményeznek. A fogyasztók már nem csak kedvelik a személyre szabott ajánlatokat, hanem el is várják azokat!
  • A szegmentált e-mail kampányok átlagos megnyitási aránya 94%.
  • Az átlagos leiratkozási arány az összes iparágban 0,1%.

Az e-mailek megnyitási aránya iparáganként eltérő, és számos tényezőtől függ, mint például a küldés napja, a tárgysor, a tartalom hossza, a tartalom típusa és a célcsoport személyre szabása.

A covid-19 világjárvány óta a marketing e-mailek megnyitási aránya és az átkattintási arány megnőtt, mivel egyre többen kezdtek el online vásárolni.

A fogyasztók ma már nemcsak kedvelik a postaládájukba érkező ajánlatokat, hanem egyenesen számítanak is rájuk. A marketingesek ezt használják ki, és folyamatosan finomítják e-mail kampányaikat, hogy a legmagasabb megtérülési arányt érjék el.

  • Az értékesítési csapatok hetente körülbelül 13 órát töltenek e-mail marketing tartalmakkal.
  • A hideg e-mailek kétszer nagyobb megtérülést eredményeznek, mint a hideghívások.
  • A fogyasztók 4,24%-a vásárol egy marketing e-mail megtekintése után.
  • A 35 soros szövegű e-mailek 60%-kal magasabb átkattintási arányt mutatnak, mint a 20 soros elektronikus levelek.
  • A videótartalom beillesztése az e-mailekbe 300%-kal javítja a kattintásokat. A legtöbb felhasználó könnyebben fogadja be és tartja meg a vizuális információkat, mint a tömbösített tartalmakat.
  • Azok a fogyasztók, akik promóciós e-maileket kapnak, 138%-kal többet költenek, mint azok, akik nem kapnak e-mailes ajánlatokat.
  • Az e-mailben található cselekvésre felhívó gombok 28%-kal növelik az átkattintási arányt.
  • A személyre szabott e-mailek 760%-os bevételbővülést generálnak, mivel a fogyasztók jól reagálnak a személyre szabott ajánlatokra.

Nyilvánvaló, hogy nincs egységes módszer az értékesítés generálására minden egyes e-mail kampányban. Sok tesztelésre van szükség ahhoz, hogy megértsük a célközönséget, és hogy mi veszi rá őket a tranzakciós kattintásokra.

Nem vitás, hogy az e-mail marketing működik! De mivel a személyre szabás és a videotartalmak egyre fontosabb szereplőkké válnak, a marketingesek és a fogyasztók elgondolkodhatnak azon, hogy egy másik platform jobban teljesítene-e a marketingben - mint például a közösségi média...

  • A közösségi média nagyobb eléréssel rendelkezik, de az e-mail marketing jobb konverziós arányokat mutat.
  • Az e-mailnek több mint 4 milliárd aktív felhasználója van, míg az olyan népszerű közösségi médiaalkalmazások, mint a TikTok és a Facebook alig több mint 1,2 milliárd, illetve 2,8 milliárd aktív havi felhasználóval rendelkeznek.
  • Az e-mail az üzleti tartalmak megosztásának három legfontosabb platformja közé tartozik.
  • Az internetfelhasználók 58%-a előbb ellenőrzi az e-mail postafiókját, mielőtt más kommunikációs vagy közösségi médiaplatformokon böngészne.
  • Az e-mailek 40%-kal jobban alakítják át a leadeket, mint a Facebook vagy a Twitter.
  • A válaszadók 66%-a úgy érzi, hogy az e-mail biztonságosabb a bizalmas információk megosztása szempontjából, mint a közösségi média.
  • Az e-mail marketing befektetésének megtérülése 100%-kal magasabb, mint a fizetett hirdetéseké.

Az olyan közösségi platformok, mint a Facebook, az Instagram és a TikTok megkövetelik, hogy a felhasználóknak legyen e-mail fiókjuk a személyre szabottabb interakció érdekében, így az e-mail felhasználók mindig nagyobb arányban lesznek jelen a közösségi média felhasználói között.

Nos, aki kíváncsi volt, most már megtudhatja: az engedély alapú marketingstratégia, mint például az e-mail előnyei felülmúlják a közösségi médiát az elkötelezettség, a felhasználók száma és a leadkonverzió tekintetében.

De ennek nem kell feltétlenül kell az e-mail és a közösségi média közötti versengésnek lennie. Mindegyik platformnak megvan a maga haszna, és egy integrált marketingmegközelítés sokkal jobb megoldásokat kínál átfogó stratégiaként.

Bár a fogyasztók szeretik a kereskedelmi márkák e-mailjeit, mégis előfordulhat, hogy a túl sok levél a spam mappában landol. Itt jönnek a képbe a közösségi médiaplatformok. Mostantól úgy terjeszthetjük tartalmainkat, hogy növeljük márkánk ismertségét, és a célközönséget is lekötjük (és kevésbé bosszantjuk).

A fogyasztók szeretik a jó ajánlatokat, ezért nem bánják, ha promóciós e-maileket kapnak, feltéve, hogy azok relevánsak. Azt is szeretnék érezni, hogy kapnak valamit az interakcióért, így egy kedvezményes kupon vagy akár egy személyre szabott vásárlási javaslat magas átkattintási arányt eredményezhet.

A felhasználók - sokak hiedelmével ellentétben - nem hagynak figyelmen kívül vagy törölnek minden reklám e-mailt, amellyel találkoznak, de nem félnek attól sem, hogy a márkát levélszemétként jelentik be, ha úgy érzik, hogy az e-mail üzenete túlságosan tolakodó.

A fogyasztók e-mail marketinggel kapcsolatos érzelmei mellett fontosnak tartjuk azt is, hogy megnézzük, mit mondanak maguk a marketingesek erről a tartalomterjesztési stratégiáról.

  • A marketingesek 80%-a állítja, hogy lemondana a közösségi médiáról, ha választani kellene a közösségi média és az e-mail marketing között. 15
  • A marketingesek 58%-a esküszik arra, hogy a személyre szabott e-mailek növelik az ügyfelek elégedettségét.
  • A marketingesek 89%-a használja az e-mailt első számú leadgeneráló stratégiaként.
  • Az e-mail hírlevelek a B2B marketingesek 40%-a számára a tartalmi stratégiák alapvető részét képezik.
  • A marketingesek 47%-a úgy véli, hogy kifizetődő a drága automatizálási szoftverek használata.
  • Az e-mail marketingesek 78%-a tapasztalta az elkötelezettség növekedését az elmúlt évben.
  • A fényképes és aláírt e-mailekre 32%-kal több válasz érkezik, mint azokra, amelyekben nincs fénykép.
  • A marketingesek 78%-a, akik jelenleg videót használnak e-mail kampányaikban, azt állítják, hogy ez növeli a megtérülési arányt.
  • A B2B marketingesek átlagosan 25 naponta küldenek ki egy e-mail marketingkampányt.
  • Az e-mail marketingesek 53,5%-a az egyszeri opt-in-t részesíti előnyben, 46,5% pedig úgy véli, hogy a dupla opt-in jobb megoldás, ha a felhasználókat ráveszik, hogy iratkozzanak fel a márkájuk e-mail listájára.
  • A B2C marketingesek 35%-a hetente 4-5 alkalommal, míg 17%-a havonta csak egyszer küld e-mailt ügyfeleinek.

A marketingesek tudják, hogy az e-mail a legjobb platform a leadgenerálás és -konverzió szempontjából, de azt is felismerik, hogy az e-mail marketing fejlődik. Az újabb digitális eszközök javíthatják az e-mail kampányok hatékonyságát és bevételeit, ugyanakkor többe is kerülnek.

Mégis, a marketingesek körében általános az egyetértés abban, hogy az e-mail marketing megéri, és ezt választanák más kommunikációs módszerekkel szemben az ügyfeleikkel való kapcsolatépítéshez.

Alapvetően az e-mail marketing működik, és jól működik. Akár egy nagy szervezet marketingtevékenységét irányítjuk, akár egyéni vállalkozóként indulunk, a fogyasztók elvárják az e-mailes kommunikáció valamilyen formáját. Ne felejtsük el testre szabni stratégiáinkat, és optimalizálni az e-maileket minden eszközre.

B2B e-mail marketing statisztikai adatok

Számos kutatás és tanulmány készült a B2B e-mail marketinggel kapcsolatban, mivel marketing stratégiaként igen sikeres.

Összegyűjtöttünk egy csokorra valót a leghasznosabb B2B email marketing statisztikai adatokból 2022-ben, hogy valóban láthatóvá váljon, mi történik ebben a folyamatosan változó iparágban.

  • Az e-mail hírlevelek a B2B marketingesek 81%-a számára a leggyakrabban alkalmazott tartalommarketing-stratégia.
  • A B2B e-mailek átlagos megnyitási aránya 15,1%, ami valamivel az iparági átlag alatt van.
  • A B2B marketingesek 93%-a használ e-mailt márkája tartalmának terjesztésére.
  • A B2B marketing e-mailek megnyitási aránya 23%-kal magasabb, mint a B2C e-maileké.
  • A B2B marketingesek 79%-a állítja, hogy az e-mail marketing a legsikeresebb tartalomterjesztési csatorna.
  • A legmagasabb megnyitási arányú vállalatok havonta két e-mailt küldenek ki, azonban a marketingesek több mint 50%-a úgy véli, hogy az e-mail-küldés gyakorisága mindig a célközönségtől függ.
  • A kis- és középvállalkozások (kkv-k) 50 százaléka használ e-mail automatizálást az úgynevezett "csepegtető" kampányaihoz.
  • Az üzletemberek 86%-a választaná az e-mailt más digitális kommunikációs platformokkal szemben.
  • A B2B marketingesek átlagosan 25 naponta küldenek ki egy e-mail marketingkampányt.
  • A B2B marketingesek 59%-a miért az e-mailt jelöli meg első számú bevételnövelő platformként.

A szakemberek bíznak az e-mailes kommunikációban, és előnyben részesítik azt a tranzakciók lebonyolításához, így minden B2B marketingesnek egyértelműen érdemes több pénzt költenie az e-mailre.

Következtetés

Az általunk felsorolt e-mail marketing statisztikák segítenek eldönteni, hogy hová érdemes időt és pénzt fektetni az e-mail marketing stratégia jövőjének megerősítése érdekében.

Mint láttuk, az e-mail iparág évről évre bővül, és annak is fejlődnie kell, ahogyan ezen a platformon zajlik a kommunikáció a célközönséggel.

A mobiloptimalizálás, a személyre szabás, a szegmentálás és a vizuális média csak néhány lehetőség arra, hogy már most el lehessen kezdeni az e-mail-marketingtevékenység fejlesztését.

ÜGYFELEINK, AKIK BÍZTAK BENNÜNK.
Billingo
DPD
Főtaxi
Start-garancia
Allianz
Bankmonitor
Spar
Bib
Fővárosi vízművek
Goodwill
Sprinter
Cib bank
Mediaworks