A marketing és az értékesítés területén egyetlen tényező dönt a sikertelenség és a siker között: a leadek. A minőségi leadek megszerzése azonban nem olyan egyszerű, mint ahogy az első látásra tűnik.
Ezért kell a stratégiáját olyan célcsoportok megcélzására átállítani, amelyek növelik az üzleti bevételeket.
Időt és pénzt kell befektetni a hasonmás célcsoportok létrehozásába.
A hasonmás célközönség meghatározása
A "hasonmás célközönség" kifejezés a Facebook által létrehozott kifejezés, amely a tökéletes célközönségét reprezentáló érdeklődők csoportját írja le. Ez egy olyan közönség, amely valószínűleg jobban érdeklődik a tartalom és a hirdetések iránt, ami magasabb megtérülési arányt eredményez.
A hasonmás közönség létrehozásához először is egy forrásközönségre van szükség, egy olyan közönségre, amely a megcélzott célközönséget képviseli. Ebben az esetben ez az e-mail lista lesz.
A hasonmás közönség remek lehetőség arra, hogy csökkentsük a leadszerzés költségeit, mivel segít megcélozni az ideális ügyfélkört. Ez alapvető fontosságú a megtérülési arányok növeléséhez és a leadszerzési költségek csökkentéséhez.
A hasonmás célközönség méretének felmérése
A hasonmás célközönség méretének meghatározása döntő fontosságú ahhoz, hogy meg lehessen találni a keresett ügyfelek személyiségének jobban megfelelő leadeket. A kívánt célközönség méretát a lakosság 1%-a és 10%-a között lehet meghatározni.
Minél nagyobb azonban a célközönség mérete, annál kevésbé lesz célzott a hasonmás célközönség. Kezdjük 1%-kal, és onnan fokozatosan növeljük a százalékarányt, hogy a legjobb eredményeket kapjuk.
A Facebook azt ajánlja, hogy 1000 és 50 000 fő közötti célközönséget hozzunk létre - mind a méret, mind a minőség kihat a hirdetés általános elkötelezettségi eredményeire.
Hasonmás célközönség létrehozása az e-mail listából
Létre kell hozni egy szegmentált listát, amelyre a hasonmás célközönségét építhető. Ez attól függ, hogy milyen célokat határoztunk meg az ilyen közönség létrehozásával. Az egyszerűség érdekében az e-mail listát CSV fájlként töltsük le.
A Meta Business Suite lépjünk az "Összes eszköz" menüpontban található "Célközönségek" eszköztárra, és kattintsunk a "Célközönség létrehozása" gombra. Megjelenik egy legördülő menü, ezután válasszuk ki az Egyéni célközönséget, mivel a közönségünket az e-mail listánk alapján hozzuk létre, nem pedig egy Facebook-csoport alapján.
Ezután a megjelenő felugró ablakban kattintsunk az "Ügyféllista" pontra. Itt két lehetőség van az e-mail lista hozzáadására. Vagy feltölthetjük a CSV-fájlt (ez a könnyebb megoldás), vagy importálhatjuk azt az e-mail szolgáltatótól.
Most, hogy a Facebook rendelkezik az adatainkkal, feltérképezhetjük azokat az azonosítókat, amelyek segítségével a Facebook algoritmusa létrehozhatja a hasonmás célközönséget. Minél több azonosítóval rendelkezünk, annál célzottabb lesz a hasonmás célközönségünk.
Az azonosítók kiválasztása után kattintsunk a "Feltöltés és létrehozás" gombra. Ezután egy folyamatjelző sáv jelenik meg, amely az eddig megtett lépéseket mutatja. Kattintsunk a Következő lépések gombra, majd alatta válasszuk a Hasonmás közönség létrehozása lehetőséget.
Megnyílik a "Hasonmás közönség létrehozása" mező, és a Forrás mezőben megjelenik az e-mail célközönsége.
Utolsó lépésként válasszuk ki az országot, ahonnan a célközönségünket szeretnénk toborozni, valamint a célközönség méretét. Ha ezzel is megvagyunk, kattintsunk a "Célközönség létrehozása" gombra.
@emotion_marketing Legyél a B2B marketing királya a Facebookon!? #marketing #facebook #onlinemarketing #2023 ♬ Aesthetic - Tollan Kim
Számít ez egyáltalán?
A Facebook a jelenleg elérhető egyik leghatékonyabb leadszerzési és marketingplatform.
Ezért fontos megérteni, hogyan hozzunk létre és használjunk hasonmás célközönségeket. Ez nemcsak drasztikusan csökkenti a leadszerzési költségeket, hanem növeli a hirdetések címzésének hatékonyságát is.
A hasonmás célcsoportokkal hatékonyan növelhető a marketing hatékonysága. Az e-mail marketing és a közösségi média házassága rendkívül hatékony a marketingstratégia szempontjából.